Monday, January 8, 2018

Johnny B. Isotamm "Tekstiraamat"

1. Raamatukogu - eesnime esitähega autorid - Su vanusele vastav raamat

Sobiks ka teemasse
9. Raamat, mida ei ole veel keegi grupis tutvustanud
32. Ühesõnalise pealkirjaga raamat

Oli ikka tegu selle raamatu leidmisega. Katsetasin maailmakirjanduse hulgast teemakohast raamatut leida. Seal polnudki nii palju raamatuid. Olen ma tõesti liiga vana?! Eesti kirjanduse riiuli juures hoidsin loendamise ajal hinge kinni, et raamatuid ikka jaguks. Õige arvu juures hakkasin juba raamatut riiulist välja tõmbama, kui oot-oot, enne seda on veel üks, mis loendamata jäi. Kahe korraliku raamatu vahelt hüppas välja see – väike ja õhuke. Kui see, siis see. Küll on vahva teema!

Johnny B. Isotamm (kodanikunimega Jaan Isotamm) ei ole mulle väga võõras autor, kuid tõsi, ilmus mu ellu suht hiljuti, Kersti ja Marja Undi koostatud raamatu "Seilates sadamata. Omakirjastus okupeeritud Eestis" kaudu.

Luule ei ole just mu lemmikžanr, kuid aeg-ajalt on täitsa tore luulet lugeda. Lisaks kergemale ja kiiremale lugemisteema täitumisele annab see siiski ka mõttetegevusele vaheldust. Ei loe ju lihtsalt tuima näoga luuletust ära, vaid ikka mõtled ka veidi järele, millest see räägib. Vähestest sõnadest võib välja lugeda väga palju. Need luuletused olid julged, teravad, otsekohesed ning pakkusid väga palju mõtteainet.

Peaks luulet tihemini lugema.

Johnny B. Isotamm "Tekstiraamat"
Eesti Raamat 1972
72 lk.

No comments:

Post a Comment